جدول تعیین اولویتها

جدول تعیین اولویت

اگر شما هم در اولویت بندی کارها ، پروژه ها و اهدافتون سردرگم هستید و یا این اولویت بندی براتون کار دشواریه میتونید از یه ابزار مفید به اسم جدول تعیین اولویت استفاده کنید تا سریعتر ، دقیقتر و راحتتر این کار رو انجام بدید.

برای شروع کار باید لیستی از اهداف ، کارها و یا هر چیز دیگه ای که میخاید براش اولویت بندی کنید رو آماده کنید و بعد این اهداف رو یکبار در ردیفهای افقی و یکبار در ستونهای عمودی وارد کنید.

جدول تعیین اولویتها

بعد هدف ( کار ) شماره ۱ در ردیف افقی رو با هدف ها یا کارهای شماره ۲ ، ۳ ، ۴ و … در ستونهای عمودی مقایسه کنید و در صورتیکه این هدف ( کار) نسبت به اهداف ( کارها ) دیگه اولویت داشت در خانه زیر ستون یه علامت ضربدر بزنید و اگر اولویت نداشت خانه رو خالی بذارید.

در مرحله بعد تعداد خانه های خالی رو جمع و زیر هر ستون و تعداد ضزبدرهای هر ردیف رو هم جمع و در انتهای هر ردیف بنویسید.

و در آخر تعداد ضربدرهای مربوط به هر هدف ( کار ) را با تعداد خانه های خالی اش جمع کنید تا به یه عدد برسید. هر هدفی ( کاری ) که دارای عدد بزرگتری باشد برای انجام از اولویت بالاتری برخوردار است.

شما میتونید فایل اکسل اولویت بندی رو از طریق لینک زیر دانلود کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا