اگر شما هم در اولویت بندی کارها ، پروژه ها و اهدافتون سردرگم هستید و یا این اولویت بندی براتون کار دشواریه میتونید از یه ابزار مفید به اسم جدول تعیین اولویت استفاده کنید تا سریعتر ، دقیقتر و راحتتر این کار رو انجام بدید.
برای شروع کار باید لیستی از اهداف ، کارها و یا هر چیز دیگه ای که میخاید براش اولویت بندی کنید رو آماده کنید و بعد این اهداف رو یکبار در ردیفهای افقی و یکبار در ستونهای عمودی وارد کنید.
بعد هدف ( کار ) شماره ۱ در ردیف افقی رو با هدف ها یا کارهای شماره ۲ ، ۳ ، ۴ و … در ستونهای عمودی مقایسه کنید و در صورتیکه این هدف ( کار) نسبت به اهداف ( کارها ) دیگه اولویت داشت در خانه زیر ستون یه علامت ضربدر بزنید و اگر اولویت نداشت خانه رو خالی بذارید.
در مرحله بعد تعداد خانه های خالی رو جمع و زیر هر ستون و تعداد ضزبدرهای هر ردیف رو هم جمع و در انتهای هر ردیف بنویسید.
و در آخر تعداد ضربدرهای مربوط به هر هدف ( کار ) را با تعداد خانه های خالی اش جمع کنید تا به یه عدد برسید. هر هدفی ( کاری ) که دارای عدد بزرگتری باشد برای انجام از اولویت بالاتری برخوردار است.
شما میتونید فایل اکسل اولویت بندی رو از طریق لینک زیر دانلود کنید